Kutatások szerint a hagyományos termékek esetében, a piacon van egy öntisztító folyamat, ami meggátolja, hogy a rossz termékek uralják az áruházak polcait.Ha egy termék rosszabb vétel, mint egy másik, akkor az emberek előbb utóbb nem fogják vásárolni. Kivéve…

A fekete doboz…

Más a helyzet a pénzpiacon, ahol a termékek olyanok, mint egy fekete doboz: az emberek nem értik, nem tudják összehasonlítani őket. Vesznek egy “fekete dobozt”, amit 15 év múlva nyitnak ki, amikor már késő.

(Fekete doboz alatt egy olyan dobozt képzelj el, aminek nem ismerjük a tartalmát, és csak 10-20 év múlva derül ki, hogy jól döntöttünk-e.)

Azt tudják, hogy spórolni kell a nyugdíjra, gyermeknek, lakásra, tehát kell venni egy dobozt. De nem tudják, melyikben mi van.

Nagyon érdekes ez a hasonlat, mert pontosan erről van szó: Ha ilyen fekete dobozt vásárolnánk, kitől vennénk meg? Olyantól, akiben megbízunk, akit ismerünk, hiszen ő biztosan teli dobozt fog adni.

A pénzpiac torz működése miatt vesszük a rossz termékeket

Mivel bizalom alapján vásárolnak a legtöbben pénzügyi terméket, ezért elterjedt a személyes értékesítés, ahol a legerősebb a meggyőző erő. Annyira erős lett idő közben ez az értékesítési csatorna, hogy maga az ügynök hálózat erősebb lett, mint a pénzintézetek.

Egyedülálló módon a pénzpiacon (főként az életbiztosítási piacon) az értékesítési hálózat diktál. Az értékesítési hálózat érdeke pedig, ahogy minden cégé, a magasabb profit. A magasabb profithoz magasabb költség szükséges, amit az ügyfél fizet meg. Ilyen volt például a Brokernet: az AVIVA biztosítóval és a CIG biztosítóval karöltve olyan termékeket fejlesztetett ki, amiket a saját márkájára szabhatott. Ezek voltak az első saját márkás életbiztosítások.

Vagyis volt a biztosítónak egy X terméke, mondjuk évi 5%-os költséggel, a Brokernetnek meg csináltak egy másik változatot “Brokernet XY” néven 8%-os költséggel. Konkrétan emlékszem, hogy telefonon a kérdésemre, miszerint miért van két termék, ami ugyan az, csak az egyik rosszabb az ügyfélnek, a biztosító azt válaszolta, hogy a tanácsadót kérdezzem, miért azt ajánlotta. (??)

Szóval a korcsosulás ott tart, hogy a tanácsadó hálózatok (OVB,Quantis, MPK, stb..) saját termékeket kapnak a biztosítóktól, és az ő akaratuk erősebb, mint az ügyfeleké, hiszen az ügyfelek nem tudják, mi van a dobozban. A költségek egyes termékeknél (pl Uniqa, Generali, Ergo, CIG, Aegon, Metlife, Signal, stb..) elérték a brutális 10% / évet!

Szerencsére az MNB 2017-től fellépett az ügyben, és éves 5% körül maximalizálta az éves költséget. De ettől a termékek nem lettek átláthatóbbak, sem jobbak…

Az ügyfelek pedig vették, és mind a mai napig veszik, bízva a független tanácsadójukba, aki “minden pénzintézetet megvizsgál (aki elég jutalékot ad az MLM hálózatának). Vegyük észre, hogy a tanácsadónak hiába kell 3 terméket összehasonlítania, bőven van választék az évi 10% költségű termékekből is.

A legtöbb tanácsadó egyébként maga is elhiszi, hogy a cége vizsgálja a termékeket az ügyfél szempontjából, mert a legtöbb oktatáson nekik is ezt mondják. Valójában viszont a legritkább esetben történik ez, és az ügynökök valójában mindenkinek ugyan azt a 3-4 terméket ajánlják.

Konkrét termékek ma

De, hogy ne érjen az a vád, hogy csak vádaskodom, nézzünk néhány mai terméket. Azt kell tudni, hogy ezek szolgáltatásban megegyeznek az eredeti termékkel, költségben van különbség. Az éves teljes költséget a TKM mutató fejezi ki százalékban (10 évre).

  • Allianz Életprogram normál: 2%-3,07%
  • Allianz Életprogram OVB: 6,39% – 7,18% – háromszoros költség a független tanácsadótól, köszönjük!
  • CIG Pannonia Klikk: 2,16% – 4,84%
  • CIG Pannonia Pro: 7,37% – 9,88%
  • Generali Exkluzív Speciál : 2,61% – 5,63%
  • Generali MBI Life Jövőszámla: 8,40% – 11,57%
  • Generali Brokernet Optimus Prime (Quantis): 5,23% – 8,33%
  • Aranyszárny Életút Serpa (OVB): 7,71% – 10,98%

Uniqa-tól bármelyik terméket választhatnám, de a leggyakrabban ez jött elő:

  • Flex Invest Premium (OVB): 7,61% – 10,99%

Az összes ilyen termék TKM mutatóját megtalálod itt. Ha a megadott időtávra 4% feletti költsége van, akkor biztosan rosszul jársz vele, de még a 3% is magasnak számít. Arról, hogy mennyit számít a költség már sokszor írtam, például itt: életbiztosítás költségei.

Látnod kell, hogy amit mi próbálunk csinálni az több, mint egy jó megtakarítás értékesítése. Mi a jelenlegi rendszert szeretnénk megreformálni, hogy ne verhessék át az embereket a “független pénzügyi tanácsadók”, akik egyébként maguk sem tudják, hogy mekkora kárt okoznak az ügyfeleiknek,

Éppen ezért kérünk, hogy mielőtt aláírsz bármit is, küldd el nekünk egy véleményezésre, üljünk le, beszéljük át, hadd játsszuk el az ördög ügyvédjét. A döntés a kezedben marad.

Tudom hogy sokan bombáznak most nyugdíj megtakarítással, mert itt az év vége, és siettetnek, de ne döntsd addig, amíg nem ültünk le. Ha szeretnél velünk konzultálni, küldd el érdeklődésed az alábbi form segítségével:

Szeretnél jó döntést hozni egy konkrét pénzügyi kérdésben?

TEDD FEL KÉRDÉSED ÉS 24 ÓRÁN BELÜL VÁLASZOLUNK!

Sokan százezreket spóroltak meg azzal, hogy megírták kérdésüket mielőtt elfogadták egy ügynök, vagy pénzintézet ajánlatát. Próbáld ki, INGYEN!

TEDD FEL KÉRDÉSED MOST!