Az Időskori biztonság elnevezésű termék reklámjával gyakorta találkozhatunk a televízióban. Maga a reklám eléggé szájbarágós, hosszú, mindent legalább kétszer elmondanak benne.
A reklámokat megtekintheti az alábbi linkeken:
https://www.youtube.com/watch?v=bmJEk9QyVkc
https://www.youtube.com/watch?v=dXxCW2UtFXg
Lássuk, miket ígérnek:
- Garantált életbiztosítás akár napi 100 Ft-tól:
- Nincs orvosi vizsgálat, nincsenek egészségügyi kérdések
- Segít rendezni a temetés költségeit:
- Akár 3,5 millió forintos életbiztosítási összeg.
- Nincs kockázat, nincs kötelezettség!
Az „Időskori biztosítás” lényege, hogy ebből – állítólag – kifizethetjük (vagyis inkább gyermekeink kifizethetik), legalábbis segít rendezni a temetésünk költségeit.
„Meg fog lepődni, hogy a biztosítás mennyire megfizethető.”
„Ez a biztosítás gondoskodni fog családjáról, ha Ön már nem lehet velük.”
Ehhez hasonló mondatokkal próbálják eladni, hogy a termékre valóban szüksége van az ügyfélnek. Egyébként önmagukban az ígéreteik helytállóak lennének, habár azért azt elég merész állítani, hogy nincs kockázat, nincs kötelezettség. A fő probléma az, hogy nem egyértelmű a kommunikáció. A „napi 100 Ft-ok” után bedobnak egy akár „3,5 milliós ígéretet”. Erre jön még a tény, hogy az „Időskori biztonság” fő célcsoportja értelemszerűen az idősebb korosztály tagjai, akik gyakran nem értenek a témához, vagy az esetlegesen fennálló állapotukból kifolyólag nem tudnak minden részletet megragadni, és teljesen félreérthetik az elhangzottakat.
Ugyan a Szilágyi János-féle (aki egyébként remek választás volt a szerepre) reklámfilmben rákérdeznek, hogy a néző tudja-e mennyibe kerül egy temetés, azonban azt nem kérdezik meg, mennyi pénzt kapunk a napi 100 forintjaink után, ha meghalunk.
Legalább 50 ezer forintot! Ha kiszámoljuk, hogy havi 3 ezres minimum díj mellett ez éves szinten 36 ezer forint kiadás, akkor elgondolkozunk, hogy kinek is éri ez meg, nekünk vagy a biztosítónak. Persze ez egy 80 éves emberre vonatkozik, de akkor is kicsit soknak érzem. (60 évesen a napi 100 Ft-okért cserébe ~200e lesz a biztosítási összeg, ami egy fokkal jobb ugyan, de más biztosításokkal nagyobb összegre, és kiterjedtebben biztosíthatjuk magunkat.)
Mindezek után érdemes lehet kicsit ránézni az „Időskori biztonság” szerződési feltételeire is, ugyanis még ez az esetenként 50 ezer forint sem garantált. Elhalálozásunk módjának is meg kell felelni bizonyos feltételeknek.
- A kötvényben meghatározott biztosítási összeg a várakozási időben (első hat hónap) csak baleseti halál esetén fizethető ki. Ha más okból hal meg az ügyfél, akkor mindössze a befizetett biztosítási díjakat kapja vissza.
- Ha az első 24 hónap alatt a biztosított halálát előzetesen fennálló körülmény (szerződés megkötése előtt legfeljebb 5 évvel diagnosztizált betegség) okozta, akkor a biztosító csak a befizetett díjakat köteles visszafizetni. (Ez a minimumdíjas szerződés esetén egyébként másfél év után esetenként már nagyobb, mint a biztosítási összeg maga!.)
- Ha a biztosítás ideje alatt gyógyíthatatlan betegséget diagnosztizálnak, a biztosító azonnal kifizeti a biztosítási összeg 75%-át, valamint a maradék 25%-ot a bekövetkező halál esetén, feltételezve a biztosítási díjak további fizetését. (Sok esetben valószínűleg az első kifizetés után nem éri meg folytatni a további díjfizetést.)
Az „Időskori biztonság”-ot Magyarországon egy függő biztosításközvetítő, a 4Life Direct Kft. közvetíti, melynek fő partnere a Red Sands Life Assurance Company, egy Gibraltári székhelyű vállalat.
Az én véleményem az, hogy az „Időskori biztonság” elnevezésű termék senkinek nem ajánlható.
Túl sokba kerül, és egyáltalán nem nyújtja azt, amit egy ilyen terméktől joggal elvárhatunk. A terméknek számos alternatívája létezik, amik legalább ezen a szinten tudják nyújtani a biztonságot. Valóban idős ember esetében pedig már egy egyszerű megtakarítási számla is előnyösebb lehet, annak ellenére, hogy a terméknek eredetileg egyáltalán nem ezt a funkciót szánták.
Ha „Időskori biztonság” biztosításban gondolkodnak, kérem Önöket, nagyon figyelmesen olvassák el a szerződési feltételeket. Tegyék félre a reklámok által keltett félelmeiket és racionálisan, kritikus szemmel gondolják át, számoljanak utána, vajon tényleg megéri-e egy ilyen szerződésbe beleugrani (,még akkor is, ha csak napi 100 Ft).
Kész átverésnek érzem a dolgot.3. éve vagyok a Biztosítónál. Felmondani szeretném,az eddig befizetett összegre sem nem vagyok jogosult / állítólag/ felmondás esetén.
Átverésnek érzem az egészet, olyan szépen elmondták a történetet szerződéskötés előtt, hogy csak aláírni kellett, postázni és fizetni.
Nem tudom élhetek e panasszal a Felügyeleti Szervezetnél?
Kedves Éva!
A Pénzügyi Békéltető Testülethez lehet fordulni, de ha elfogadta a szerződési feltételeket és megkapta a tájékoztatást akkor nem sok értelme lesz. Nem tudom mivel kapcsolatban tudna panaszt tenni, a procedúra nem egyszerű.
Öszinte leszek végig olvastam.ez egy undorító cég.ahogy a hozzászólásokból lejön.lovét fizess te meg talán!!?? kapsz valamit….Szilágyi úr hogy tudták bepalizni?? Egyébként miért kéne Nekem!!!gyüjteni a temetésemre…..föld felett még nem maradt senki
Nem tudja valaki ezt a szemetet megszüntetni?????
Szilágyi a müfogsorával alig tud beszélni.a nyugdijasok panaszkodnak a sorozatos átverések miatt!!!! Talán ha utána olvasnának???!!! Vagy a szomszéd olvassa fel nekik az aprobetüs részt.az a nöci is alig tud beszélni a TV be….a beszédhibásak müsora.szégyen gyalázat ez az egész….na erre menjen el a NAV!!!!!!!!!!
Tisztelt Szendrei Úr!
2014. január 13-án kötöttem „Időskori Biztonság Biztosítási Szerződést” a 4Life Direct KFt-vel, saját és férjem részére. 2014. február 12-én vonták le az első díjat: 5400,-Ft-ot
A biztosítási szerződés kezdetének 2014. február 1-jét jelölték meg és nem a megkötés dátumát.
Kiszámoltam, hogy 2014. február 12-től 2016. január 31-ig 24 hónapot fizettem meg a biztosítónak, véleményem szerint a 24 hónap teljesítve.
Sajnos 2016. január 23-án férjem elhunyt, a biztosító bekérte a szükséges papírokat a betegségével kapcsolatban, reménykedtem, hogy mivel a 24 hónapot kifizettem és már csak 8 nap kellett volna február 1-ig /vagyis a szerződés kezdetéig/ kifizetik nekem a biztosítási összeget, figyelembe veszik, hogy a két év be lett fizetve.
600 ezer forintról szól a biztosítási összeg, hát nem kaptam meg!
2014.február 12-től 2014. október 30-ig fizettem havi 5400,-Ft-ot, majd 2014.november 1-től megemeltem
6500.-Ft-ra,
így összesen 146.100,-Ft-ot fizettem a 24 hónap alatt.
Kérdésem: Vajon miért nem a szerződés megkötésétől számítják a 24 hónapot?
Ha 24 hónap ki van fizetve, miért nem kaphattam meg a biztosítási összeget?
A mai napon bankszámlámra küldtek 73.050,-Ft-ot.
Fordulhatok-e valahová panasszal?
Végezetül csak annyi: Nem számít semmi, csak elveszik a pénzünket, nagyon együtt éreznek a családdal!
Üdvözlettel: Mórocz Józsefné
Kedves Mórocz Józsefné!
Minden esetben a szerződésben foglaltak az irányadóak. Ha nem aszerint teljesítenek, akkor a Pénzügyi békéltető testülethez lehet első körben fordulni.
Üdvözlettel:
Szendrei Ádám
Minden biztosítás üzlet. A biztosítónak. Nem kis üzlet, nagy üzlet. Amiből busásan telik reklámra is.
Az ügyfelek bruttó befizetéseiből szerintem max. 45-50% kerül vissza az ügyfelekhez a kifizetések során. Rengeteg a megtagadott kifizetés is.
Ha az ügyfél takarékba tette volna a pénzét, akkor 100% biztonság mellett több nibt 100%-ot kapna kézhez, hiszen kamatos kamattal számolják el a betéteket. Jelenleg -szerintem- messze a legjobb „biztosítás” az államkincstár jegy.
És mennyi kincstárjegy vételét ajánlod egy két gyermekes apukának 8 milliós hitellel?
Éppen annyit, amennyit az „időskori biztonság”-ra fizetett volna. Egy fillérrel sem többet. Az a napi 100 Ft, az évi 36500-nak felel meg. Ezzel már lehet valamit kezdeni. Különösen, ha 25-30 éven keresztül fizeti.
De egy egyszerűbb temetés már 2-3 év alatt is összejön belőle, ami mögött állami szavatosság áll.
36500 ftbol nem tudsz venni kincstárjegyet. minimum 50e jegyezheto. persze nem azért mondom, mert ez a szenny biztosítás jó. egyáltalán nem az. De maradjunk a realitás küszöbén. A 4life biztosítás atveres. Én csak érdeklődtem anno náluk, és még a beszélgetés során közöltem, hogy ez nem tetszik. A telefonban konkrétan le.szott az ügyintéző, hogy ha nem akarom megkötni, akkor minek tartom fel.???
Szilágyi, megbízható… gondolnánk. 4lifedirectet 1x hívtam telefonon, azóta nem szállnak le rólam. Utána néztem a Kft-nek Gibraltári tul., magyarországi th. nincs. E-mailben, és telefonon sem tudom azóta sem utolérni a telefonos értékesítőt, e-mailem démonként jön vissza.
2012-2015 -óta 100 M bírságot rót ki a Gazd. Versenyhivatal. Miért élhet még ez a cég?
Egyébként csak a kondiciós listát kell összeadni milyen ktsg-et számolnak fel, Nonszensz!
Persze, hogy nem kapod vissza pénzed. Szerződési feltételek – zárójeles apróbetűk! Nagyon fontos! Na meg ami miatt kizáró okokat talál a nem biztosító, hanem a kft.
nem tudom ez a biztosito miért akar kibaszni magyarul mindenkivel az én apukám is 3 hete halt meg a reklámba igy szol kárrendezés 24ora pénzt még egy forintot se kaptunk ha nem kérnek zárójelentéseket orvosi papirokat ilyenkor mit szorakoznak el lett küldve a papirok nem elég ilyenkor az ember baja
TUGYÁK KIVEL SZORAKOZAnAK A KU…VA AnYUKAL
Az felügyeleti hatósága miért nem állítja le ezt az átverést, mielőtt még tömegével átverik az embereke.
A végén majd állhatunk sorba a pénzünkért?
Ma beszéltem meg telefonon, hogy szeretnék időskori biztosítást kötni a 4Life Direct-nél, de mivel ilyen sok, és kizárólag csak átverésről szóló véleményeket olvastam, már eldöntöttem, hogy ezt a szerződést nem fogom aláírni. Az erre szánt összeget inkább félreteszem, és nem kell attól tartanom, hogy bele esek egy átverés csapdájába.
Örülök, hogy időben utánanézett!
Engem és élettársamat most ráncigáltak bele ebbe a biztosítási formába,és 2017 februárjával indul a bíztosítás, az érdekel,hogy még pár nappal február előtt fel lehet e mondani következmények nélkül a szerződést!,mert most meg egy még drágább biztosítást akarnak rámsózni,és amint látom ez így menne tovább
Sürgős választ kérek valakitől!
Fel lehet mondani azonnal.
Tisztelt Szendrei úr! Egy két éve fizetett biztosítást szeretnék felmondani, az elhangzott hozászolások miatt. Sajnos nem rég jutott tudomásomra az eset. Hogyan tudnám ezt megtenni? Előre is köszönöm!
A biztosítónak kell írni egy felmondási nyilatkozatot. Legyen benne a szerződő neve, adatai, és a kötvényszám.
Tisztelt Cim!
Esesanyam kotott egy ilyet a tudtom nelkul, azt gondolja karesemeny eseten kifizetik a biztositason szereplo 300.000ft-t plusz a havonta befizetett osszegeket. Amit en erosen ketlek. Szerintem a 300.000-et fizetik fuggetlenul a befizetett penztol.
Ezt talán a szerződésben kellene megnézni. De valószínűleg utóbbi.
Ne kösse meg senki egy mocskos csaló banda.Mi apukámra megkötöttük két évig füzettük a biztositás összegét. Sajnos elhunyt ,de a biztosító nem fizetett!
Rauchne
Nem szeretne közölni velünk milyen indokból tagadta a biztosító a kárrendezést ?
Engem ma keresett meg a biztosito. Elvileg holnap mar hozzak is ki a papirokat alairasra! Megtehetem hogy semmit nem irok ala ???? Van valami kovetkezmenye???
Ha nem írsz alá semmit, akkor nem lesz szerződés. Ennyi a következmény.
2014 júliusa óta fizetem 89 éves édesanyám után a 24800 ft biztosítási díjat,500 000 forint biztosítási összeg kifizetésére halál esetén.
Már több a befizetés,mint az 500 000 ft.
Közben édesanyám ágyban fekvő,tehetetlen beteg,bármikor lehúnyhatja a szemét örökre.
Szeretnék hozzajutni az összeg legalább 75%- hoz,de telefonon azt mondtak,ne bízzak benne,orvosi diagnózisra sem fogom megkapni.
Pedig a szerződésben az áll,a fenti esetben kifizethető!
Mit tegyek,hova fordulhatok,hogy legalább a 75%- ot megkapjam?
Ha bekövetkezik a biztosítási eseménY, azt be kell jelentenina biztosítónál. Ha elutasításra kerül, akkor panaszt lehet tenni, szintén a biztosítónál, ha a panaszt elutasítja, vagy 30 napon belül nem reagál, akkor a pénzügyi békéltető testülethez kell fordulni
Azt szeretném tudni, hogy 500 000 Ft-os bíztosítást kötnék utána számoltam 10 évig élek akkor is 804 000 Ft jön össze.
És hol marad a kamat és a hozam. Az én családom a nő tagjai hosszú életüek.
Ezért van esélyem még 20 évig élni akkor több mint 1.500 000 Ft lesz.Csak 500 000 Ft-ot kapok?
Üdvözlettel
A biztosítási esemény bekövetkeztekor a biztosítási összeget fizeti ki a biztosító. Itt nincs kamat, sem befektetés. Ez egy kockázati életbiztosítás. Azért fizet, hogy HA baj lesz, akkor kapjon pénzt.
Mért nem válaszoltak nekem, pedig egyszerű kérdést tettem fel.
Üdvözlettel:
Nem értem befizetett összeget sem kapom vissza, akkor jobban járok ha párnám alatt tartom a pénzemet.
Van más Biztosító ami 90 éves korig is elfogadják a jelenkezésemet,
Üdvözlettel
Elnézést még egy kérdés akkor jobban járok ha minnél hamarabb meghalok?
Üdvözlettel:
Még egy kérdés akkor a Szilágyi János mért nem mondta hogy nem érdemes élni, mert ha sokáig él valaki akkor nem kapja vissza pénzét csak 500 000 Ft-ot
Üdvözlettel:
Már 5 napja írtam Önöknek mért nem válaszólnakl?
Már nem létezik ez a pénzügyi tanácsadás akkor nem kérdeznék semmit, akkor kellene írniuk, hogy ne írjuk semmit.
Üdvözlettel:
Ha lemondom , az addig befizetett összeget visszafizetik? Már 4 éve fizetem.
Ha lemondom a 10 éve fizetett lakásbiztosításomat mert nem gyulladt fel a házam, akkor visszafizeti a biztosító? Vagy az autó kötelezőjére fizetett biztosítási díjat visszafizetik? Nem.
Jó napot kívánok. Lenne egy fontos kérdésem, mi is megkötöttuk ezt a biztosítást. Házastársi viszonylatban. Fizettünk 5500 Ft ot több mint masfel évig. Párom elhunyt. Ki is utaltak az 500.000 ft.ot. Most arra akarnak kötelezni hogy tovabbra is a kettőnk összegét fizessem tovább. Lehetseges hogy valoban rakényszerithetnek? Ha igen mennyi ideig? Mit tehetek ellene? Esetlegesen a szerződés bontasnak milyen feltételei lehetnek? Köszönöm válaszát tisztelettel egy gyászoló özvegy.
Köszönjük kérdését. Az Ön által aláírt szerződés feltételeit nem ismerjük, de valószínűleg nem kötelezhetik a további fizetésre. A biztosító erről köteles tájékoztatást nyújtani, javaslom, hogy írásban tegye fel nekik a kérdéseit.
Nekem is van lakásbííztosításom, csak azért mert családi házban lakom, ha egy villámcsapács vagy egybetörő miatt, ezt ne hasonlitsák össze az életbíztosítással. Amit azért gyűjt az ember, hogy az gyermekei könnyebben boldoguljonanak.
Egyébként olyan lakásbíztosításom van, ami halálom esetén 400.000 Ft-ot fizet, és ha beteg lesz a kutyám akkor is fizet.
Az igaz, szerződéskötéskor nem kérnekorvosi igazolást,de ha meghalok nem fognak fizetni ha már beteg voltam a szerzödéskor.
Már írtam Önöknek nekem is van életbíztosításom amit életembenkifizetik, igy nyugodt lehetek,hogy a fiam meg is kap, söt kama t és hozammal együtt.
Üdv:Némethné
Örülök hogy rátaláltam erre a fórumra. Én is beszéltem a Biztosítóval, a héten csütörtökön fognak hívni a megkötés véget. Ezeket a hozzászólásokat elolvasva, a biztosítást nem kötöm meg. Úgy ítélem meg, hogy csapda az egész. Köszönöm mindenkinek aki megosztotta véleményüket, tapasztalatukat. Ebből tanulhatnak mások is, Én is így teszek.
Mindenkinek további szép estét.
Üdv. Erzsike
Ez az egész biztosítás egy kamu az egész, arra szolgál, hogy Szilágyi úr , mivel nincs már bevétele, keresni akar egy kis lóvét ! Az, hogy ezzel embereket csapnak be, az őt abszolút nem zavarja, neki csak a pénz kell! A sorozat + tv-műsorban egy filmben legalább nyolcszor bejátsszák ezt a mocsok reklámot, ahol bűbájos szavakkal meghívnak a saját temetésünkre! Felháborító, ami megy , még kevés a delikvens, akit becsaptak ? Ezen a csatornán mennek a sorozatok, gondolják ezt a sok „buggyant ” öregasszonyt könnyű lesz átverni ?Mostmár vagyunk egy páran, akik megelégelték ezt a „szemétládát ” aki folyton bekéredzkedve az otthonunkba meghív a temetésünkre, így bojkottálni fogjuk azokat a csatornákat, amelyek ezt bejátsszák, és még panaszt is teszünk a Biztosító felettes szervénél , ha nem tüntetik el ezt a piszokságot ! Elolvasva a fentebb leírt panaszokat , írtam meg a levelemet
Osztom Nagyné véleményét,és elítélem ezt a sok szemét embert aki hasznot húz a szerencsétlen idős emberekből.
Mocskos egy szemét banda! 600 ezer forintos kötvénye volt édesapámnak, mikor elhalálozott utaltak nekem 249 ezer forintot!
Tisztelt Szendrei Ádám úr. Nagyon megköszönöm a fel világosítást. Sajnos én is beleestem a csapdájukba és minél előbb intézkedem a szerződés meg szüntetéséről, a maga fel világosítás alapján. Még egyszer nagyon szépen köszönöm. Maradok tisztelettel. G R
Ádám nevében is, szívesen! Örülünk, hogy segíthettünk!