Még régebben olvastam, hogy van aki abból él, hogy online kérdőíves kutatásokat tölt ki pénzért, darabját néhány dollárért / euróért. Ha valaki ezt egész nap csinálja, akkor ebből egy egész jó mellékes pénzforrás válhat. Körülbelül másfél éve be is regisztráltam az egyik legnagyobb online kérdőívező portálra, hogy teszteljem a rendszert.

Az online kérdőívért való fizetség egy korrekt elképzelés, hiszen a kérdőívet készítők viszonylag olcsón tudnak panel kutatásokat csinálni, és gyorsan nagy számú felhasználóval tudják kitöltetni a kérdőívet, ráadásul maguk tudják összeválogatni a profilunk alapján, hogy milyen felhasználóknak küldik ki a kérdőívet. WIN-WIN, vagy mégsem?

Ezt állítják:

online kerdoiv reklam

 

Ez az igazság:

A másfél év alatt online kérdőívekkel összegyűjtött vagyonom: 4,35 EUR.

Ezt az összeget ugyan felvenni még nem tudom, hiszen ahhoz legalább 5 EUR összeget el kell érni. Amint az az összeg méretéből is látszódik a pénzért való kérdőív kitöltés online nem az a tevékenység, amiből meg lehet élni, legalább is itthon. Nem tudom, hogy külföldön hogyan működik, de gondolom viszonylag kevés az olyan kutatás, amelyben magyar emberek véleményére is kíváncsiak.

Nyilván Amerikában ez többet hozhat, több a lehetőség, több az ilyen jellegű kutatás, de kétlem, hogy ebből ténylegesen meg lehetne élni. Pedig van olyan portál, ahol igenis erről akarnak minket meggyőzni:

“Some people do it part time for the extra $250-$500/month to pay their car payment. Others work full time and make enough to quit their jobs! It’s your choice,”

Ha marketing területen dolgozol, akkor néhány tanulságot levonhatsz a kérdőívekből, mert sok a jól szerkesztett kérdőív, azonban hivatalosan mindig ki vagy zárva. Marketingesek és barátaik, családtagjaik egyáltalán nem vehetnek részt ezekben a kutatásokban. Ami mondjuk lehet, hogy már kicsit idejét múlt dolog, hiszen elég sokan kapcsolatba kerülnek valamilyen formában a marketinggel. De nem csak ez az egy kizáró feltétel van…

Íme az átverés, amiért fele időben feleslegesen dolgozol a kérdőívekkel

Minden kérdőívnek van egy bevezető szakasza, ahol megkérdezik, hogy mivel foglalkozol, milyen szokásaid vannak, stb.. Ez a kérdőív kb. első 5-10 perce. Amikor már azt hiszed, hogy elég sokat vacakoltál a kérdőív kitöltéssel, egyszer csak az egyik válaszod után azt a kiírást kapod, hogy:

Sajnáljuk, te nem vehetsz részt a kutatásban.” – Micsoda? Hiszen 10 perce azt csinálom!

Miért? Mert nem vagy célcsoport. Csak arról nem szólt senki, hogy a kérdőív felét te már kitöltötted, amikor is kiderül, hogy te nem jársz hetente a Tesco-ba, ezért a te véleményedre nem kíváncsiak, így nem jár az a borsos 0,4 EUR sem, amit a 20 perces kérdőívért ajánlottak. Csak abban az esetben kapod meg ezt a pénzt, ha alkalmasnak minősítenek az egyébként igen szigorú feltételeknek az adott kérdőívre, valamint végig is csinálod a kutatást.

Na már most, amikor már 5-6 perce töltesz egy kérdőívet, és megkapod a kérdést: Te, vagy bármelyik ismerősöd dolgozik marketing területen? Akkor elgondolkodsz: Ha igent válaszolok, azonnal kidob a kérdőív, mivel te nem vagy alkalmas – egyébként egyik kérdőívre sem :(. Ha nemmel válaszolsz mehetsz tovább, és megkérdezi, hogy milyen gyakran jársz az alábbi bevásárló központokba.

Na egye fene, ha már az előbb hazudtunk, nehogy már itt kiessünk: természetesen mindegyik bevásárló központba napi rendszerességgel jársz. Ez így megy tovább, amíg a végén ki nem fizetik azt a nyamvadt 0,4 eurót. Mi ezzel a probléma?

Az, hogy azok az emberek, akik ezekre a kérdőívekre jelentkeznek pénzt akarnak keresni. Azzal, hogy az első pár kérdőív után rájössz, hogy csak akkor lehetséges – és nem ölsz bele órákat az igazmondásba – ha füllentesz.

A füllentés miatt viszont a kérdőív nem a valós eredményeket fogja mutatni a kutatóknak, akik így összességében még rosszabbul járnak, mintha becsületesen megfizetnék a kérdőív kitöltött részét. Persze a kutatók nem biztos, hogy belegondolnak abba, hogy ezek az emberek már felkészültek a kiszórós kérdésekre.

A kiszórós kérdésekkel egyébként nem is lenne baj, ha a 20 perces kérdőívből az első 3-4 kérdés után kiderülne, hogy alkalmas vagy-e. De sokszor a kérdőív felénél írja ki, hogy nem vagy alkalmas – így pedig elég sok idő elmegy ezekkel a kérdőívekkel.

Van más módszer, amivel többet lehet keresni online kérdőívezéssel?

Nem tudom, hogy más fizetős kérdőíves cégeknél hogyan megy, én a MOBROG-on vagyok regisztrálva. Itt kb. két havonta kapok egy kérdőívet, amire alkalmas lehetek. Egy kérdőív általában 20-30 perc, de nem az a szép lassan 20-30 perc. Ha egy kérdőívre azt írják, hogy 30 perc, akkor azt nagyon sietve sem fogod 25 perc alatt kitölteni. Egy ilyen kérdőívért adnak kb. 0,7 EUR-t.

Mivel a kérdőív kitöltéséhez alapból meg kell adni egy profilt, a hozzád érkező kérdőívek már alapból szűrve vannak. Sokszor egyébként a kérdőívekben olyan kérdéseket is feltesznek, amik a profilban már szerepelnek. Nem, életkor, foglalkozás, stb. alapján már a kérdőív kiküldése előtt is lehetne szűrni. Amit valamilyen szinten gondolom meg is tesznek, legalább is azt írják, hogy adj meg minél több adatot magadról, mert annál több kérdőívet kapsz  – vagy nem, ki tudja.

Szóval összességében azt mondhatom, hogy még ne mondj fel az állásodban, ne add el a vállalkozásod, egyelőre nem olyan nagy biznisz az online kérdőív kitöltés, mint azt mondják. Ha van tapasztalatod hasonlóval, esetleg tudsz jobbat, mint a MOBROG, akkor oszd meg az oldal alján kommentben.

Szeretnél jó döntést hozni egy konkrét pénzügyi kérdésben?

TEDD FEL KÉRDÉSED ÉS 24 ÓRÁN BELÜL VÁLASZOLUNK!

Sokan százezreket spóroltak meg azzal, hogy megírták kérdésüket mielőtt elfogadták egy ügynök, vagy pénzintézet ajánlatát. Próbáld ki, INGYEN!

TEDD FEL KÉRDÉSED MOST!