2015 első félévében a magyar biztosítási piac egyértelmű növekedést mutatott. Az emelkedés mintegy 2,1%-ot tesz ki. A piac továbbra is koncentrált – azaz a 30 jelenlevő cég közül az első háromra jut a díjbevételek 40%-a. A legerősebb cégek továbbra is a Generali, az NN és az Allianz. 

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) negyedévente közzétesz díjbevételi statisztikákat. Ezeket az adatokat felhasználva ki tudjuk értékelni a biztosítási piac változását 2007 és 2015 között.

Magyar biztosítási piac

Az adatokból megfigyelhető, hogy a legmagasabb díjbevétel 2008-ban volt, amikor is elérte a 257 milliárd forintot. A következő évben azonban lecsökkent 220,7 milliárd forintra, ami a vizsgált időszak mélypontja. 2014-ben a bevétel 242,8 míg, 2015-ben 247,8 milliárd forint volt a biztosítási díjbevétel. Ez 2,1%-os emelkedést jelent.

Az összesített díjbevétel tartalmazza az életbiztosításokat és nem életbiztosításokat is. A két típus általában nagy bevételkülönbséget mutatat, a következő diagramon ezt ábrázoljuk.

Biztositasi piac2

biztositasi piac 3

Az első diagramon jól megfigyelhető, hogy a nem életbiztosításoknak magasabbak a mutatói. A 2014-es és a 2015-ös év közötti változás azt mutatja, hogy a nem életbiztosítások díjbevétele mintegy 7,4%-kal emelkedett, az életbiztosítások bevétele pedig 2,3%-kall csökkent.  Az életbiztosítás esetében azonban fontos tudni, hogy ennek létezik folyamatos és egyszeri díjas formája is.

Ebben a tekintetben vizsgálva a folyamatos díjas életbiztosítások 4,4%-os emelkedést, míg az egyszeri díjasok 10,5%-os csökkenést mutatnak. Összességében tekintve pedig ez egy jó arány, hiszen a folyamatos bevételi forrás az, ami növekszik. Ez feltehetőleg az adókedvezményes nyugdíjbiztosítások érdeme.

A MABISZ statisztika adatai között megtalálható az is, hogy az említett nyugdíjbiztosítási díjbevételek miként oszlanak meg a legnagyobb biztosító társaságok között. A bevétel legnagyobb százalékát sajnos még mindig a unit-linked biztosítások hozták.

biztosítók díjbevétele

 

Érdekel, hogy melyik a számodra legjobb biztosítás, vagy megtakarítás? Ne az első ajánlatot fogadd el, és főleg ne a méret alapján dönts. Attól, hogy egy biztosító termékét sokan ajánlják, még egyáltalán nem biztos, hogy megéri az ő terméke. A biztosítási piac értékesítése egy igen érdekes téma, ami sajnos sokszor nem az ügyfelek érdekein alapszik. Kérd segítségünket, és megmutatjuk, hogy tudsz százezereket megspórolni egy jó választással:
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Szívesen tanulnál a pénzügyekről? Íme, egy 14 napos, ingyenes kihívás és tréning!

Szeretnél szakértői segítséget? Kérj valódi pénzügyi tanácsadást!

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]