A telefonszolgáltatók egyre több díjcsomagot, ajánlatot dobnak a piacra, melyek között nehéz megtalálni azt a mobil díjcsomagot, ami a legjobb lehet a számodra. Persze a mai világban már az adatforgalom sem mellékes szempont a választáskor, de ezáltal a percdíjakról egyre gyakrabban elfeledkezünk, pedig vannak.

Azoknak a díjcsomagoknak is lehet külön percdíja a hívások alkalmával, vagy elküldött SMS-enként, amelyik egyébként havidíj is van. Éppen ezért láttuk fontosnak, hogy megismertessük veled ezeket a költségeket is.

Mire figyelj?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az átlagos havi költségmutatóval (ÁHK) segíthet eligazodni a vezetékes- és mobiltarifák, valamint a szolgáltatók kínálata között.

A honlapunkon már sokszor találkozhattál a TKM fogalmával. Az ÁHK-t tulajdonképpen ehhez tudjuk hasonlítani, csak itt nem biztosításokról, megtakarításokról, hanem a telefonszolgáltatók ajánlatainak áráról van szó.

Az ÁHK-t tulajdonképpen azért találták ki, mivel a szolgáltatók által kínált mobil díjcsomagok díjelemei, feltételei jelentősen eltérhetnek egymástól, és a megfelelő előfizetés kiválasztása nem könnyű feladat annak, aki éppen ilyen díjcsomag választásán töri a fejét.

Sőt, az Általános Szerződési Feltételek is igen bonyolultak, valamint a szolgáltatók honlapjainak információi alapján is igen nehéz megbecsülni azt, hogy pontosan milyen havi összeget jelent az adott tarifacsomag használata számodra.

Az ÁHK így egyetlen számadattal mutatja meg, hogy egy átlagos fogyasztónak mennyibe kerülne havonta a kiválasztott mobil díjcsomagok használata. A telefonszolgáltatók által megadott forgalmi adatok alapján képzett átlagos telefonhasználati szerkezet egy tájékoztató jellegű összehasonlítási alap, ezáltal persze a valóságban az egyes felhasználók telefonhasználata általában eltér az átlagtól. Vagyis ez, ahogy már említettük, egy mutatószám.

Ki az átlagos fogyasztó és mennyibe kerül neki a díjcsomag?

A feltöltőkártyás mobiltelefont használók esetében, az átlagos fogyasztó havi 16-szor kezdeményez hívást, összesen 29 percet beszél, 3 db SMS-t küld, és egy hívása átlagosan 1,8 percig tart.

Az előfizetéses mobiltelefont használók esetében, az átlagos fogyasztó havi 74-szer kezdeményez hívást, összesen 238 percet beszél, 18 db SMS-t küld, és egy hívása átlagosan 3,2 percig tart.

Ezekkel az adatokkal számolva a Telekom mobil előfizetéses telefoncsomagjainak az ára a következő 2018. októberében:

(Forrás: nmhh.hu)

A Telekom feltöltőkártyás csomagjainak havi költsége 2018. októberében:

(Forrás: nmhh.hu)

Most nézzük ugyanezt az összehasonlítást, szintén 2018. októberére vetítve egy másik szolgáltatónál, a Telenornál. Először ismét az előfizetéses díjcsomagok árai következnek:

(Forrás: nmhh.hu)

És lássuk a feltöltőkártyás díjcsomagok havi költségét:

(Forrás: nmhh.hu)

Harmadikként pedig a három legnagyobb szolgáltató közül a Vodafone havidíjas előfizetéses díjcsomagjainak árát láthatod:

(Forrás: nmhh.hu)

A feltöltökártyás árak pedig a következőképpen alakulnak:

(Forrás: nmhh.hu)

Mennyit telefonálunk átlagosan?

A telefonhívások számával kapcsolatban is közzétett az NMHH egy statisztikát, mely akár segítségedre is lehet abban, hogy melyik díjcsomag is való neked, mivel a szolgáltatók is ezen adatok alapján alakítják a csomagokat és árait.

A feltöltőkártyás díjcsomaggal rendelkezők hívásának száma átlagosan:

(Forrás: nmhh.hu)

Az előfizetéssel rendelkező pedig átlagosan ennyit telefonálnak:

(Forrás: nmhh.hu)

Milyen mobil percdíjakkal kell számolni a különböző szolgáltatóknál?

A percdíjakat szolgáltatónként táblázatokba foglaltuk össze, melyben a 2018. októberi adatok találhatóak.

Telekom előfizetői díjcsomagok:

Telekom feltöltőkártyás díjcsomagok:

Telenor előfizetői díjcsomagok:

Telenor feltöltőkártyás díjcsomagok:

mobil

 

Vodafone előfizetői díjcsomagok:

Vodafone feltöltőkártyás díjcsomagok:

Záró gondolatok

Nem csak díjcsomag választásakor érdemes megnézni, hogy milyen tarifákkal kell számolni, hanem meglévő díjcsomagodat is érdemes felülvizsgálni, hogy esetleg találsz-e a piacon jobbat, számodra megfelelőbbet.

Valamint tudjuk, hogy manapság a legfőbb szempont a mobil adatforgalom, de sajnos ez nem minden. Az átlagos ember még mindig nem csak interneten keresztül kommunikál, így figyelmet kell fordítani a telefon perc- és SMS díjra is, mert érhetnek negatív meglepetések.

Te mennyire vagy elégedett a jelenlegi díjcsomagoddal? Váltanod kellene, vagy teljesen megfelelő számodra a mostani?

Te inkább interneten keresztül kommunikálsz, vagy a telefonhívásokat és az SMS szolgáltatást használod nagy részben?

Írd meg válaszaidat kommentben!

Szívesen tanulnál a pénzügyekről? Íme, egy 14 napos, ingyenes kihívás és tréning!

Szeretnél szakértői segítséget? Kérj valódi pénzügyi tanácsadást!