Szeretnéd a nagyszerű ötletedet üzleti sikerré kovácsolni? Ehhez elengedhetetlen egy saját weboldal. Az alábbiakban elmagyarázzuk ennek az egyszerű lépéseit.

A cikkben sorra vesszük a legfontosabb szempontokat és egy weboldal kötelező elemeit, valamint meggyőző érveket sorolunk fel amellett, hogy miért nem szükséges méregdrága szakember segítségét igénybe venni.

A napjainkban elérhető platformok és szolgáltatások segítségével – és némi türelemmel – még egy teljesen kezdő is képes online jelenlétet biztosítani kiváló új ötlete számára.

A folyamat a következő lépésekből áll:

  1. Határozd meg világosan a márkádat.
  2. Azonosítsd be az új weboldal pontos célját.
  3. Vásárold meg a domain nevet.
  4. Válaszd ki a tárhelyszolgáltatót.
  5. Válaszd ki a tartalomkezelő rendszert.
  6. Válaszd ki a megfelelő sablont vagy weboldal tervet.
  7. Gondold végig, milyen bővítményekre vagy widget eszközökre van szükséged.
  8. Végezd el a legalapvetőbb keresőoptimalizálást.

Készen állsz?

  1. Határozd meg világosan a márkádat

Ha te nem tudod, hogy pontosan ki vagy és mit képviselsz, a leendő ügyfeleid sem fogják tudni. Itt most nem csak a logókról és betűtípusokról beszélünk, bár ezek is fontosak. Az üzleti ötlet lényegét kell tudnod meghatározni, illetve hogy miért akarsz ezzel az ötlettel foglalkozni. Milyen értékeket képviselsz? Mit közvetít a márkád, a beszédmódod és milyen hatást szeretnél elérni az ügyfelekben a márkád segítségével?

Csak akkor tudsz erős képi megjelenést kialakítani és brand üzenetet kommunikálni, ha letisztáztad ezeket az alapokat. Egyesek márkatanácsadó segítségét kérik ehhez a folyamathoz, de akár te magad is megválaszthatod a márkád színvilágát, a kommunikációs stílust és egyéb vizuális elemeket.

  1. Azonosítsd be az új weboldal pontos célját

Miért van szükséged a honlapra? Lehet a válaszod az is, hogy minden vállalkozásnak kell, hogy legyen saját weboldala. Ez így még talán igaz is, de másképp fog kinézni a virtuális jelenléted, ha e-kereskedelemmel foglalkozol, tanácsadó céget üzemeltetsz vagy esküvői fotósként dolgozol.

Alapvetően azt gondold végig, hogy mire szeretnéd rávenni a látogatókat. Nagyban segíti a honlapod megtervezésének folyamatát, ha tudod a fenti kérdésre a választ és van fogalmad arról, hogy milyen élményben részesüljenek a weboldaladra látogatók.

  1. Vásárold meg a domain nevet

A domain név tulajdonképpen az az URL, amelyet a böngészőbe gépelünk a honlap felkereséséhez és amelyre a keresőmotorok a témával kapcsolatos kereséskor mutatnak. Bár apró lépés, mégis fontos, hogy a domain cím egyszerű, könnyen megjegyezhető, világos és érthető legyen. Kerüljük a gondolatjelek, furcsa rövidítések vagy szokatlan íráskép használatát.

Lehetőség szerint .hu vagy .com végződésű címet foglaljunk le. Nagy versenyre számíthatsz, ha a kívánt domain cím ezekkel a végződésekkel már foglalt és ugyanezt a nevet választod, egy kevésbé elterjedt végződéssel. Gondolj a SEO-ra, vagyis a keresőoptimalizálásra: ha egyetlen kulcsszóra szeretnéd a honlapod találati eredményeit kihegyezni, akkor komoly előnyt jelent, ha ezt a szót a domain név már tartalmazza, persze csak ha ez észszerűnek is mutatkozik.

  1. Válaszd ki a tárhelyszolgáltatót

A domain név lefoglalását követően tárhelyről is gondoskodnunk kell. A tárhelyeden, vagyis a web szervereden tárolod az adataidat és honlapodat, hogy a felhasználók elérhessék. Alapvetően két megoldás közül választhatsz: lehet osztott tárhelyed vagy dedikált szervered. Az utóbbi meglehetősen költséges, és csak akkor van rá szükséged, ha a honlapod látogatottsága nagyon magas.

A legfontosabb szempont, hogy a honlapod gyorsan elérhető és persze biztonságos legyen. A szolgáltató biztosítson ingyenes SSL tanúsítványt, hiszen ez garantálja a honlapod biztonságosságát. Tanulmányozd a szolgáltatóról adott értékeléseket és az ügyfélszolgálat működését. Fel tudod venni a tárhelyszolgáltatóval a kapcsolatot, ha probléma adódik, összeomlik a weboldalad?

Szintén fontos a naponkénti biztonsági mentés és a tárhelyszolgáltatás folyamatos működése. Győződj meg arról, hogy a tárhelyszolgáltató tudja kezelni a következő lépésben kiválasztandó tartalomkezelő rendszeredet.

  1. Válaszd ki a tartalomkezelő rendszert

Számos kiváló tartalomkezelő rendszer (CMS) közül választhatunk, de nem véletlen, hogy nehéz honlapkészítésről beszélni a WordPress említése nélkül. A WordPress egy biztonságos és rugalmas megoldást kínáló, nyílt forráskódú platform, amelynek több százezer felhasználója és fejlesztője van. A kezelőfelülete felhasználóbarát és számos egyénre szabható sablont kínál.

Mindenképpen győződj meg arról, hogy kellőképpen biztonságos, támogatott és megbízható, ha mégis másik CMS rendszert választanál. Folyamatosan elérhetők a programozók, ha esetleg feltörik a forráskódot? Nem véletlenül választják annyian a WordPress szolgáltatást: rendkívül magas a felhasználók száma, így biztosak lehetünk abban, hogy a szolgáltató törekszik mihamarabb orvosolni az esetleges hibákat.

  1. Válaszd ki a megfelelő sablont vagy weboldal tervet

Már megvan a honlapod helye, így nincs más hátra, minthogy életre keltsd a márkádat. A WordPress és más CMS szolgáltatónál is számos sablon vagy téma közül választhatsz. Vannak ingyenes és fizetős változatok, egyes sablonok jobban személyre szabhatók, míg mások egyszerű drag-and-drop funkcióval alakíthatók a kívánt módon.

Mindenekelőtt azonban ragadjunk papírt és ceruzát, hogy hozzávetőleges terveket rajzoljunk a kialakítással és kinézettel kapcsolatban, hogy honlapunk valóban támogassa a célkitűzésünket. Ne törekedj a tökéletességre, elég csak vázlatot vagy ahogyan a fejlesztők hívják, drótvázat készíteni, amely általánosságban így néz ki.

A kevesebb sokszor több, először elég csak egy jó kiindulási pontot találni. Ingyenes sablon választásakor érdemes olyat keresni, amelynek színei és egyéb fontos elemei is módosíthatók. Hiába néz ki nagyon jól egy sablon, ha nem illeszkedik a márkánk által képviselt értékekhez és vizuális identitásunkhoz.

  1. Gondold végig, milyen bővítményekre vagy widget eszközökre van szükséged

A bővítmények és a widgetek hasznos eszközök, amelyek a keresőoptimalizálás beállításától kezdve egészen a honlapbiztonságon át számos területen nyújtanak segítséget. Érdemes többet kipróbálni, majd törölni azokat, amelyek nem megfelelőek.

Tanulmányozd az online értékeléseket, mert a túlzott számú bővítmény lelassíthatja a weboldalt. A bővítményeket érdemes az alapsablon egyfajta fejlesztett változatának tekinteni, amelyek további lehetőségeket nyitnak meg számunkra.

  1. Végezd el a legalapvetőbb keresőoptimalizálást

A keresőoptimalizálás hatalmas és rémisztő feladatnak tűnhet elsőre, de a vállalkozásunk ezen szakaszában nem érdemes aggodalmaskodni miatta. A Yoast SEO vagy más ismert és megbízható keresőoptimalizáló bővítménnyel, illetve tartalomírás közben a legfontosabb kulcsszavakat szem előtt tartva egyenes út vezet a sikerhez.

A SEO finomhangolása sok időt vesz igénybe, de alapos és logikus tervezéssel is már komoly eredményeket tudunk elérni. A Yoast SEO és hasonló bővítmények gondoskodnak számunkra az alapokról, így nyugodtan összpontosíthatunk a vállalkozás beindítására.

Készen állsz arra, hogy meghódítsd a világot?

Szívesen tanulnál a pénzügyekről? Íme, egy 14 napos, ingyenes kihívás és tréning!

Szeretnél szakértői segítséget? Kérj valódi pénzügyi tanácsadást!