Szeretnél vállalkozni? Már vállalkozol egy ideje, de nem tudod miért maradnak el a sikerek?

Most végig vesszük az alapokat, hogy a lehető legnagyobb eséllyel indulhass el egy sikeres vállalkozás felépítésének útján. Amennyiben pedig úgy látod, hogy elakadtál, szintén érdemes alaposan átgondolnod a cikkben leírtakat, hiszen lehet pont az alapoknál van a probléma.

A cikk megírásához segítségül hívtam Csont Attilát, aki már számos sikeres vállalkozás elindításában segédkezett, és én is folyamatosan igyekszem tanulni tőle. Nézzük is meg, hogy mi kell egy sikeres vállalkozás felépítéséhez!

Erős vágy, hogy vállalkozni akarsz!

Minden ezzel kezdődik! Biztosan te is hallottál már a „kényszervállalkozókról”, aki igazából azért vállalkozik, mert nem jutott eszébe más, jobb, de ha tehetné, biztosan nem ezt választaná. Te ne légy ilyen!

Akkor kezdj el vállalkozni, ha az a vágy hajt, hogy saját magad ura légy, és valami jobbat, többet hozz létre, mint eddig. Érdemes végig gondolnod, hogy az, amivel foglalkozni akarsz, azzal szívesen foglalkoznál akár ingyen is? Szabadidődben is ezen jár az agyad, ezen kattogsz? Ha igen, akkor jó út lehet számodra a saját vállalkozás.

Ugyanis egy vállalkozást felépíteni a nulláról elképesztően sok munka, idő, vér és verejték, tehát ha nincs meg benned a munka, és a kollégáid iránti alázat, akkor már lehet az elején el fogsz bukni. Ha viszont a szenvedélyeddel foglalkozol, akkor az első nehézségek ellenére is menni fogsz tovább.

Légy türelmes, mert nem egyik napról a másikra fogsz valami igazán kiemelkedőt alkotni. Ez nem így működik! Ne hidd el az ilyen jellegű kijelentéseket!

Ha vállalkozni akarsz, de még nincs meg az üzleti ötleted, akkor sem kell lemondanod arról a szabadságról, amit egy vállalkozás képes neked adni. Töltsd le az Attila által összeállított fantasztikus tudáscsomagot teljesen ingyenesen! Az üzleti ötleteken kívül oktató videókat is kapsz, ahol megtanít Attila az első, és legfontosabb lépésekre.

Működő üzleti ötlet!

A lelkesedésed, a vágyad arra, hogy valami igazán jó dolgot hozz létre még sajnos nem elég. Az üzleti ötletednek még működnie is kell. Emlékszem, hogy Ádámmal még évekkel ezelőtt kitaláltunk valami igazán nagyszerűt. Legalábbis ezt hittük mi..

Hétvégente, és esténként dolgoztunk rajta, nagyon lelkesek voltunk, és amikor 1-2 hónappal később elindult az oldal, körülbelül két nap után lőttük le a hirdetéseket. Nem működött! Próbáltunk még csiszolni rajta, teszteltük, hogy mi lehet a baj, de nagyon gyorsan el kellett fogadnunk, hogy a piacnak nincs szüksége arra, amit kitaláltunk.

Gondold végig, hogy a vállalkozásod valós problémákat old meg? Valós a piaci igény rá? Az egy dolog, hogy a te fejedben igen, és még lehet az ismerősök is lelkesek, de nem csak belőlük akarsz megélni, ugye?

Emellett egyszerűen muszáj, hogy profitábilis legyen a vállalkozásod. Lehet te ingyen is csinálnád, viszont a vállalkozás költségeit ki kell termelned. Első vállalkozásnak Attila azt javasolja, hogy valami olyasmibe fogj bele, ami nem tőkeigényes.

Illetve már az elején gondolkodj el azon, hogy milyen folyamatokat lehetne később akár kiszervezni, mennyire lehet automatizálni, mennyire skálázható az üzlet. Erre azért is van szükség, mert ha beindul a bolt, akkor egyre többet kell majd dolgoznod, és a növekedés útjába fog állni, ha mindent neked kell csinálni. Nem tudsz majd 100 dolgot csinálni egyszerre.

Ismerd meg alaposan célpiacod, tudd, hogy mire vágynak!

Úgy gondolod, hogy mindenki a célpiacod? Férfiak, nők, gyerekek, és idősek, alkalmazottak, és vállalkozók is? Elég nagy rá az esély, hogy a vállalkozásod így nem fog működni. Muszáj szegmentálnod, és ráfókuszálnod egy bizonyos célpiacra, ugyanis így sokkal nagyobb az esélyed a sikerre.

Mit gondolsz, kitől fognak a hölgyek inkább biciklit vásárolni? Egy olyan boltból, aminek a neve „Csajok két keréken”, és már a bolt megjelenése, színe is árasztja magából a nőiességet, vagy a „Biciklit olcsón mindenkinek” boltból, ahol lehet semmilyen más termékelőny nincs, csak az ár. Az árverseny pedig nem jó, hiszen ebbe bukik bele számos vállalkozás.

Ahhoz, hogy a célpiacodnak releváns hirdetéseket tudj készíteni, mindent tudnod kell az ideális vásárlódról. Gondold végig, hogy kiknek szeretnél eladni, kikkel akarsz együtt dolgozni. Ők hány évesek? Mennyit keresnek? Hol dolgoznak? Mik a hobbijaik? Családosak? Szinglik?

Tegyél fel minél több kérdést, és írd le a válaszokat. Ez a kitalált, vagy valós személy lesz a „buyer personád”, akire gondolnod kell minden egyes hirdetésed, és vállalkozói döntésed előtt. A hozzá hasonló embereket akarod megtalálni, és értéket adni nekik.

Legyen egy jó stratégiád!

Kezdőként ez egy elég nehéz kérdés, hiszen még nem tudtál tanulni a múltban elkövetett hibákból, kudarcokból. Viszont ez nem is feltétlenül szükséges..

Van ugyanis egy stratégia, amit Funnel Hacking-nek neveznek. A lényege, hogy nézz szét, hogy mi működik azon vállalkozások esetén, amelyek hasonló dolgokkal foglalkoznak, mint te. Egy vállalkozás felépítése sokkal egyszerűbb, ha van kitől „lesni”, tanulni.

Legyen szó külföldi vállalkozásról, vagy hazairól, érdemes megnézned, hogy milyen módon, kinek hirdetnek, mit mondanak, mit ígérnek a vásárlóknak. Érdemes akár többtől is vásárolnod, hogy megnézd, hogyan kommunikálnak a vásárlókkal az eladás előtt, és után.

Ha nincs olyan vállalkozás itthon, vagy külföldön, amire te gondoltál, akkor érdemes lehet visszatérned az első ponthoz. Ugyanis nagyon kevés az olyan jó ötlet, akire még senki nem gondolt, és nem csinálta meg. Elképzelhető, hogy ötlettel semmi baj nincs, de egyszerűen a piac még nem érett meg rá, vagy nem lehet hatékonyan megtalálni a célpiacodat.

Alaposan gondold azt is végig, hogyan tudod magadat jól pozícionálni. Te miben vagy más, miben vagy egyedi a versenytársakhoz képest? Mi lenne a te és a vállalkozásod fő üzenete? Attila azt javasolja, hogy soha ne úgy állj hozzá, hogy valamit el akarsz adni, hanem azon járjon az agyad, hogyan tudnád minél több ember problémáját megoldani.

Stratégiád legyen, hogy mindig adj hasznos értéket! Adj többet, mint amit elvárnak tőled, és sikeres leszel!

Legyen termékpiramisod!

Ha van egy kiváló terméked, de az fél millió forintba kerül, csak nagyon kevesen fogják azt megvenni tőled elsőre. Sőt, lehet senki. Ennek oka az, hogy még nem ismer, nincs még meg a bizalom ehhez.

Érdemes ingyenes és fizetős hasznos termékekben is gondolkodnod. Az ingyenes lehet egy blog, Facebook poszt, videók, vagy egy olyan csalitermék, amit igazából pénzért is adhatnál. Attila vállalkozás indítás, és felfuttatás tudáscsomagja pont ilyen. Nyugodtan adhatná pénzért, de ő már azelőtt értéket akar adni, mielőtt bármit vennél tőle.

A fizetős termékeidet is több szinten kell létrehoznod. Szükséged lesz egy belépő termékre, ami jellemzően pár ezer forintba kerül. Ez meghozhatja az első elköteleződést, és egy kicsit magasabb szintre emeli a kapcsolatodat a vásárlóval. Ő már sokkal nagyobb valószínűséggel fogja megvásárolni a fő termékedet.

Lesznek azonban olyan vevőid, akiket még a fő terméked sem tud teljesen kielégíteni, hiszen ő még többre vágyik. Neki szüksége van egy exkluzív ajánlatra, ami már inkább a fél millió forintos kategória. Emellett gondolkodhatsz előfizetéses termékben is, ami egy kiváló lehetőség arra, hogy igazán tervezhetővé tedd a vállalkozásod pénzügyeit.

A termékpiramis az, amiben nekem is bőven van hova fejlődnöm. Az Attila által tanultak alapján az első lépést már meg is tettem ezirányba. Ha van vállalkozásod, de még nincs termékpiramisod, javaslom te is kezdj el ezen dolgozni.

Megfelelő szoftverek használata!

Érdemes mélyebben elmerülni ebben a témában is. Emlékszel még a skálázhatóságra, vagy az automatizációra? Pont emiatt szükséges olyan szoftvereket használnod, amik megkönnyítik az életed.

Annyi mindennel kell amúgy is foglalkoznod, hogy amit csak lehet, már az induláskor úgy alakíts ki, hogy automatikus legyen. Érdemes a honlapodat WordPress alapokra építened, mivel szinte bármit tudsz majd hozzá fejleszteni a későbbiekben.

A másik ilyen szoftver a SalesAutopilot, amely egy olyan magyar fejlesztésű szoftver, amin keresztül szinte bármit tudsz automatizálni, és hírleveleket is tudsz küldeni. Én is használom mindkét szoftvert. Nézz szét, hogy a te szakmádban, területeden milyen szoftverek tudnák még megkönnyíteni, felgyorsítani a vállalkozásod növekedését.

Folyamatos kiáramlás, és értékadás!

Gondolkodj abban, hogy folyamatosan adj értéket a követőidnek, akár ingyenesen is. Halljanak rólad folyamatosan, és építs fel egy nagy és minőségi e-mail listát. Hallhattad már, hogy az e-mail már nem nyerő, de a gyakorlat azt mutatja, hogy még mindig az egyik legjobb módja a vásárlóiddal való kapcsolattartásra, és értékadásra.

Rendszeresen kommunikálj a blogodon, Facebookon, Instagramon, illetve minden olyan csatornán, ami a te vállalkozásod számára releváns lehet. Ahhoz, hogy beáramlás legyen a cégedhez, folyamatos kiáramlásra van szükséged. Én például ezt a hibát is elkövettem, javaslom, hogy te ne tedd!

Amikor megvan a folyamatos kiáramlás, akkor lesznek igazán sikeresek a kampányaid. A kampányaid során legyen egy pontos, előre beharangozott indítás, és legyen egy szigorú zárás. Utóbbi azért is fontos, mert sokan csak az utolsó pillanatban döntenek. Arra persze figyelned kell, hogy a kampányok során valóban ellenállhatatlan legyen az ajánlatod.

Ilyen ellenállhatatlan ajánlat az Attila által szervezett Business Fesztivál is. Elképesztő tudást, és lökést adhatsz a vállalkozásodnak, potom pénzért. Mindenképp nézd meg, mert rendkívül sokat tanulhatsz már az oldalon leírtakból is. Ilyen egy igazán ütős ajánlat! Én már megvettem a jegyem, találkozzunk ott!

A sikeres vállalkozás egy mondatban: „Add azt, amire a fizetőképes célpiacodnak szüksége van!” Csont Attila

Szívesen tanulnál a pénzügyekről? Íme, egy 14 napos, ingyenes kihívás és tréning!

Szeretnél szakértői segítséget? Kérj valódi pénzügyi tanácsadást!